fredag 23 mars 2012

Sun Studio!


Det finns hur många intressanta museum som helst i Memphis, man hinner helt enkelt inte se allt man önskar, så man får åka tillbaka dit i framtiden, vilket jag absolut inte säger nej till för denna stad blev jag förälskad i, man får en känsla på vissa platser man kommer till, känslan av att här skulle jag kunna bo. Den känslan infinner sig ganska snabbt när man kommer till Memphis. Man bli helt enkelt lite förälskad!
Vi avsluta vår vistelse i Memphis med ett sista museibesök på Sun studio.
Det är studio där en massa kända artister spelat in sina första skivor som sen gav dom världs framgångar. Artister som Jonny Cash, Howlin Wolf, Muddy Waters,Carl Perkins, Jerry Lee Lewis och såklart Elvis.
Besöket var såklart väldigt intressant om man är musik intresserad, tyvärr så tycker jag dock att allt handlar lite för mycket om Elvis hela tiden, i denna stad. Jag hade ju personligen önskat att få höra mer om ex. Johnny Cash och de andra....
Det är faktiskt inte bara Elvis som slog igenom i Memphis... Visst det var i denna studio han slog igenom men det gjorde flera av de andra stora artisterna också. Vilket som ett intressant besök!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar