onsdag 27 januari 2010

Funderingar kring släkten...


Facebook är ju både bra och dåligt som allt annat här i världen... Vilket som så tycker jag att det är ganska roligt emellanåt, så nu ikväll så fick jag för mig att jag skulle försöka leta upp lite kusiner och se om dom fanns där...
Jag har som sagt ingen kontakt med någon av mina kusiner, jag har endå ganska så många kusiner men bara på min Fars sida och den delen av min släkt är en smula konstig. Man kan väl kort sagt säga att en del i den äldre generationen har inte riktigt betett sig som man borde... Och detta har senare gått ut över oss i den yngre generation, det är i allfall min teori om det hela eller min förklaring på varför man inte har någon kontakt med någon i sin släkt på den sidan. Det är en väldigt sorglig historia eller flera historier som har utspelat sig under åren...
Vilket som så har man en del roliga, fina minnen från när man var liten och där finns en del kusiner och någon farbror och faster med i bilden, så jag gjorde ett försök och jag har hittat en av mina farbröder och han ingår i minnen från när man var liten :) + att han har nu fått min far att gå med, så det kan ju bli kul och se om han lyckas fatta hur det fungerar, han e inte den mest datavana personen, hihi
Får se om någon av kusinerna känner igen mig och accepterar min vänförfrågan! En av dom hade iallafall en bild från när han var liten annars hade jag nog aldrig hittat honom...
Lite kul är det! Jag har iallafall bestämt mig att så som det står till med släkten på min fars sida ska jag göra allt för att det inte ska bli i min familj, men sen så har jag haft mycke bättre förrutsättningar en min far och hans syskon haft, det är nog ett under att dom är så sunda som dom endå är. Och nu har dom bokat en släkträff till sommaren så får se vilka som dyker upp då...
På bilden ser ni min pappa när han ser riktigt glad ut och provar min sambos rugbystol i sommras, hihi

1 kommentar:

  1. Vad kul att du sätter bollen i rullning, och har K gått med i Facebook?

    SvaraRadera