fredag 17 september 2010

Utflykt till Whistler!







Sitter i hallen och försöker hinna med att blogga lite och annat "data" fix medan de andra tränar. Idag drar all hårdträning och annat allvar igång inför turneringen som börjar på tisdag nästa vecka.
Gårdagen var en något lång bussresa upp till Whistler och Canadas högsta berg,men väl där och även vägen upp var fantastisk, naturen är ju som man kunde föreställa sig helt fantastisk, berg, snö, skog, vatten... Och inte att glömma jag har sett en björn i det vilda för första gången :) tjoohoo.. Tydligen så finns det 250 00 brunbjörnar och 30 00 grizzlybjörnar i Canada så chansen var 70% att vi skulle se en björn vilket vissa av oss lyckades med! Vi ficka även lite annan fakta om att vi åkte på världens längsta motorväg 800 mil lång rakt genom Canada, tydligen så har dom som bor på östkusten närmre till Europa än till Västkusten... Hmm
Vi tog även en tur Peak to Peak mellan dom två högsta bergen i Canada, bildbevisen kommer sen.
Jaa ni får se lite "smak" prov på omgivningarna men tyvärr så insåg jag precis att jag glömt min hårddisk hemma på hotellet så får helt enkelt lägga upp bilderna när jag e tebax på hotellet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar