söndag 21 februari 2010

Barberaren på Decatour street!

Igår strosa vi runt i French Quarters och kollade på alla fina hus och alla människor, folk finns det en massa av här, det är ju som sagt turister överallt... Men om man är som oss så gör man ju allt för och leta sig från turist propparna så när vi hade hittat fram till en skivaffär som vi hade hittat i en "alternativ" musik och nöjestidning så passade jag på att fråga ut den mycket nervösa men trevliga skivaffärsinnehavaren om var man ska gå ut om man vill slippa turisterna och vad man ska kolla på i stan... Det visade sig att han hade precis samma intresse som oss :) så nu vet vi hur vi ska ta oss till det vackra och roliga i stan!
1. "skully'z recordz" skivaffären med den mycket trevliga killen som tipsa oss om en massa.
2. Jag som aldrig tidigare i mitt liv har varit på Hard Rock Café, fick igår äta lunch där och dom hade faktiskt den godaste Veggiburgaren jag ätit.
3. Bourbon street (Den första delen av gatan är turist och porrgata) Vi gick mycket snabbt igenom den delen.
4. P-J var tvungen och klippa sig och trimma sitt skägg så vi leta upp en barberare.





4 kommentarer:

  1. Jag är djupt imponerad över att vi får dagliga rapporter från er resa.
    Härliga byggnader du fotat, och barberaren lite 50-tals stuk där.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte riktigt fatta att ni är i Amerika ,det ju något speciellt eller hur.
    Mycket intressanta och fina bilder.
    Hälsningar Pappa Kenneth

    SvaraRadera
  3. Vi har skottat snö så armarna blöder idag så det är fantastiskt att höra er berättelse om varma amerika kram lisa olle (lantisarna)

    SvaraRadera
  4. Åh, så härligt! Vill också!
    Kramar från Matte

    SvaraRadera